TEC 2000 Diesel System Cleaner: test & opinia

Wpadł mi w ręce środek do czyszczenia wtryskiwaczy diesla firmy TEC2000. Ta firma jest dośc enigmatyczna, pochodzi z Wielkiej Brytanii, ale jedyne recenzje jakie można znaleźć znajdują się na ich autorskim polskim kanale YouTube, co wydaje mi się odrobinę podejrzane. Sprawdzę czy środek działa, test jak zwykle przeprowadzony maksymalnie obiektywnie, korzystając z subiektywnej oceny pracy silnika i wskazań korekt wtrysków.

Subiektywna opinia o produkcie TEC 2000 Diesel System Cleaner

Najpierw wprowadzenie. W mojej E46 były regenerowane wtryskiwacze ok. 10k km temu. Silnik w zasadzie pracuje cały czas wzorowo, ma moc, standardowo kopci chwilę na biało przy zimnym silniku przy wysokiej wilgotności i niskich temperaturach bliskich 0 st. C. Ta zima była okrutna dla właścicieli diesli, temperatura spadała poniżej -20 st. C, w niej wytrąca się parafina z ropy, a TEC 2000 ponić dobrze wiąże też drobinki wody, postanowiłem sprawdzić czy płukanie układu coś da.

O dziwo już po przejechaniu ok 60 km silnik pracuje jakby bardziej aksamitnie, mniej drga i bardziej “szumi”, nie ma już klekotu diesla i pracuje bardziej jak benzyna. Nie jest to wynik super dodatku do paliw, 6 cylindrowe diesle BMW tak pracują, choć faktycznie w ostatnim czasie wsłuchując się w pracę na wolnych obrotach dało się usłyszeć klekot. Teraz klekotu nie ma, więc coś tam rzeczywiście działa. Pierwszy punkt zdobyty.

Miałem jeszcze lekkie kopcenie przy pełnym bucie, gdy wtryski już lały, a turbo jeszcze nie zdążyło wstać. Po zastosowaniu TEC 2000 Diesel System Cleaner’a faktycznie kopcenie ustało. TEC 2000 dostał dostaje ode mnie drugi punkt.

Ile lać?

Nie wiem. To co podaje na stronie i na opakowaniu producent to po prostu żenada… Napisano ogółem, że zawartość opakowania 375 ml należy wlać na pełen zbiornik wg etykiety na produkcie. Pełen zbiornik czego? Peugeota 106, czy Bentleya Continental? Z kolei na kartce wydrukowanej przez sprzedawcę napisano, że trzeba zalać gdy w zbiorniku jest 20-30 litrów ropy – uwielbiam taką spójność dostarczanych informacji.

Zalałem całe opakowanie TEC 2000, gdy w baku było ok 40% paliwa.

Dodatek ma kolor brązowy i zapach nafty wymieszanej z alkoholem.

Producent zaleca, aby wykonać samochodem kilka gwałtownych przyspieszeń i hamować, żeby środek się wymieszał.

Twarde dane

Przed testem wymieniłem filtr powietrza. Filtr paliwa ma ok. 11k km. Tuż po wymianie filtra powietrza zrobiłem samochodem 20km, żeby sterownik silnika mógł obliczyć sobie na nowo korekty i nie było zakłamania wynikającego ze zmiany ilości dostarczanego powietrza, po tej trasie podłączyłem komputer diagnostyczny i zaczyna się zabawa.

Silnik to M57D30 o mocy 184 KM, stan 100% fabryczny – bez chiptuningu, bez sportowych dodatków. Auto ma 253 tys km (pierun wie czy cofany…), wtryskiwacze były regenerowane ok 10k km temu.

Korekty wytrysków przed

Przed użyciem środka TEC 2000 Diesel System Cleaner do płukania układu paliwowego i czyszczenia wtrysków:

Nie do końca podoba mi się fakt, że korekty są tak spore pomimo regeneracji wtryskiwaczy zaledwie 10 tys km temu :/ chyba chu*a warte te regeneracje… No, albo to wina słabej jakości paliwa ze stacji Shell gdzie ceny nie bez powodu były najniższe w moim mieście.

Korekty wtrysków po

Po przejechaniu ok. 500 kilometrów z preparatem STP:

Wnioski:

  1. Poprawa niewielka, w granicy błędu pomiarowego.
  2. Dopiero 10k od regeneracji, więc chyba za wcześnie na takie testy 🙂

Czy TEC2000 dodatek do diesla działa?

Faktycznie działa. W przypadku silnika diesla na common railu i jakości paliwa w naszym kraju polecam stosować tego typu preparaty raz na wymianę oleju, co na pewno pomoże utrzymać aparaturę wtryskową w dobrym stanie. Nie przesadzałbym jednak ze stężeniem, jeśli nie ma problemów z zapchanymi wtryskami. Po zapachu czuć, że preparat jest wykonany na bazie nafty i alkoholu co w moim odczuciu może zmniejszać smarowanie i doprowadzić do zatarcia pompy wysokiego ciśnienia. Jeśli zależy nam na stałym uszlachetnianiu paliwa są do tego inne dedykowane dodatki.

Ciekawostką jest zmiana odgłosu pracującego silnika, bardziej aksamitna praca pieca, mniejszy klekot, lepsze przyspieszenie, a przy tym brak kopcenia – z takimi argumentami nie da się polemizować. TEC200 działa.

PS. TEC 2000 Diesel System Cleaner nie doda Ci miliona koni mechanicznych i nie zwiększy mocy, pozwoli przywrócić fabryczne parametry jednostki, pod warunkiem sprawnego słupka silnika i osprzętu!!!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Cześć, jestem zapalonym pasjonatem motoryzacji, majsterkowiczem i bądź co bądź... blogerem. Wkurza mnie życie w wielkim mieście i swój blog motoryzacyjny traktuję jako odskocznię od szarej codzienności. Zresztą, jak to mówią "co za dużo to niezdrowo", hobby nie może być związane z pracą. Tak wiem, na moim blogu często przewija się temat beemek, mam dwie. Siłą rzeczy to właśnie wokół tej marki toczy się moje życie :)