Kiedy wymienić amortyzatory w samochodzie?
Na stacji diagnostycznej facet stwierdził, że z amortyzatora pojawia się wyciek jakiegoś oleju. Jak to możliwe, że z amortyzatora wycieka olej, skoro one są ponoć gazowe? Po za tym dlaczego to ma niby kwalifikować oba amortyzatory do wymiany skoro leci tylko jeden, a drugi ma jeszcze wysoką skuteczność na teście na stacji diagnostycznej?
Rafał
Odpowiadam kiedy wymienić amortyzatory w samochodzie:
Amortyzatory wymienia się w sytuacji zmniejszonej skuteczności tłumienia drgań lub widocznych wycieków, a dokładne wyjaśnienie zamieściłem poniżej.
Amortyzatory stosowane w większości współczesnych samochodów składają się z dwóch cylindrów: jednego z gazem pod wysokim ciśnieniem (zwykle azot) i drugiego z olejem. Wewnątrz cylindra z olejem znajduje się tłok, który porusza się wraz z ruchem zawieszenia samochodu. W miarę poruszania się tłoka, olej przepływa przez specjalne otwory w tłoku i cylindrze, co zapewnia właściwe tłumienie drgań i wstrząsów, to z kolei zapewnia utrzymanie odpowiedniej przyczepności koła na wybojach.
Wyciek oleju z amortyzatora oznacza, że uszczelka między cylindrem z olejem a tłokiem jest uszkodzona lub zużyta Takie uszkodzenie może mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie amortyzatora i prowadzić do utraty skuteczności tłumienia drgań i wstrząsów, co z kolei pogarsza właściwości trakcyjne prowadzonego auta.
Jeśli chodzi o konieczność wymiany obu amortyzatorów, to w przypadku wycieku oleju z jednego z nich, zalecana jest wymiana obojga, nawet jeśli drugi wydaje się działać prawidłowo. Jest to związane z tym, że amortyzatory pracują w parach, a różnice w skuteczności między amortyzatorami mogą prowadzić do pogorszenia stabilności i bezpieczeństwa jazdy, oraz tego, że drugi amortyzator też ma już swój przebieg i za chwile może przestać spełniać swoją rolę. Co za tym idzie, będziesz musiał wydać kasę na mechanika dwa razy.
Pamiętaj, że wszystkie elementy układu zawieszenia wymienia się parami!
A ja wymieniam teraz;)
A4 b8 499 890 przebiegu.. pęknięta osłona amortyzatora i rozlany amortyzator z lewej strony (tył)
Mam to auto od 200 tys i nigdy wcześniej nie wymieniałem nic w zawieszeniu poza wahaczami
2.0 TDI cagc
Turbo orginalne
EGR i jakiś czujnik który powodował falowania obrotów – tyle robione z silnikiem
Olej co 20 tys
Polecam tą jednostką gdyby ktoś czytał..1.9 TDI też był świetny