Czemu w aucie leci zimne powietrze? (auto nie grzeje)

Wiosną moje auto przestało grzać, teraz jest lato więc nie jest mi to potrzebne, ale przed zimą była wymieniana w moim Passacie nagrzewnica.

Marek

Odpowiadam dlaczego w samochodzie nie leci ciepłe powietrze (nie grzeje)?

Jeśli wymieniłeś nagrzewnicę, a i tak nadal leci zimne powiertrze z nawiewu to przygotowałem dla Ciebie kilka potencjalnych przyczyn takiego stanu rzeczy. Oto kilka najczęstszych przyczyn braku grzania w aucie pomimo ustawienia na klimatyzacji najwyższej temperatury:

  1. Niski poziom płynu chłodniczego: jeśli poziom płynu chłodzącego jest zbyt niski, może to uniemożliwić układowi klimatyzacji dostarczanie ciepłego powietrza z powodu zapowietrzania się nagrzewnicy. W takim przypadku warto sprawdzić poziom płynu chłodzącego i w razie potrzeby go uzupełnić.
  2. Zapowietrzony układ chłodzenia: odpal auto, rozgrzej aby otworzyły się termostaty przytrzymaj ok 2 tys obrotów i odkręcaj po kolei wszystkie odpowietrzniki na układzie chłodzenia, jeśli leci płyn a nie powietrze to faktycznie trzeba szukać problemu dalej.
  3. Uszkodzony termostat: termostat kontroluje przepływ płynu chłodzącego w silniku. Jeśli termostat jest uszkodzony, może on utrudnić lub nawet uniemożliwić ogrzewanie wnętrza samochodu. Wymiana uszkodzonego termostatu może być konieczna.
  4. Uszkodzony zawór sterujący: Sterujący zawór grzewczy kontroluje przepływ ciepłej wody do układu ogrzewania wnętrza samochodu. Jeśli zawór jest uszkodzony, może on utrudnić lub nawet uniemożliwić ogrzewanie wnętrza samochodu. Nie występuje on we wszystkich autach.
  5. Problem z elektroniką sterującą klimatyzacji: Układ klimatronika jest bardzo złożonym systemem zbudowanym z wielu elementów. Warto podłączyć się pod interfejs diagnostyczny dedykowany do Twojego auta i sprawdzić czujniki i poprawność działania wszystkich elementów mechanicznych.
  6. Problem z nastawnikami klimatyzacji: Wspominasz, że nagrzewnica była już wymieniana, moim zdaniem mogła pojawić się usterka wynikająca z błednego montażu elementów ruchomych klimatyzacji tzn. klap lub siłowników. Z tego powodu nie jest możliwe prawidłowe ukierunkowanie powietrza przelatującego przez cały układ klimy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Cześć, jestem zapalonym pasjonatem motoryzacji, majsterkowiczem i bądź co bądź... blogerem. Wkurza mnie życie w wielkim mieście i swój blog motoryzacyjny traktuję jako odskocznię od szarej codzienności. Zresztą, jak to mówią "co za dużo to niezdrowo", hobby nie może być związane z pracą. Tak wiem, na moim blogu często przewija się temat beemek, mam dwie. Siłą rzeczy to właśnie wokół tej marki toczy się moje życie :)