Renowacja plastików w samochodzie i zderzaków bez czernidła!
W chwili gdy kupiłem pierwsze auto zastanawiałem się jak odnowić plastiki w aucie, w szczególności listwy zderzaków. Pamiętam, że najpierw kupiłem specjalny preparat a’la czernidło do plastików, ale w dłuższej perspektywie czasu nie zdał on egzaminu. Najlepszym sposobem okazała się renowacja plastików samochodowych za pomocą opalarki. Tak! Zwykłej opalarki do drewna.
Gdy kupisz swoje pierwsze auto, staje się ono Twoim oczkiem w głowie, budzą się w Tobie ukryte żądze odkrywania technik car detailingu. Tak było i w moim przypadku.
Czernidło do zderzaków, to krótkotrwały efekt
Za pierwszym podejściem myślałem, że potrzebny jest super preparat do plastików, pognałem więc do motoryzacyjnego, kupiłem najdroższy żel Sonax jaki był wtedy dostępny i nałożyłem go na listwy zderzaka. W istocie stały się czarne jak smoła – dokładnie takiego efektu oczekiwałem. Niestety nie nacieszyłem sie zbyt długo, bo czerń z każdym myciem auta bladła, a kolejne aplikacje Sonaxa żelu nie dawały takiego efektu jak za pierwszym razem.
Permanentna regeneracja czarnych plastików? Tylko opalarka!
Po tych przebojach szukałem innego rozwiązania i trafiłem na program Grześka Dudy, od razu stwierdziłem, że pojadę do marketu budowlanego i kupię najtańszą opalarkę do drewna – w sumie nie mam nic do stracenia. Faktycznie był to strzał w dziesiątkę, czarne listwy na punciaku są nadal czarne, a minęły już 3 lata od mojej renowacji:
Jak odnowić czarne plastiki w aucie przy pomocy opalarki?
Grzanie plastików może kojarzyć się ze sztuczkami Mirka-Handlarza. Tak w istocie jest, ale skoro działa, to po co przepłacać? 🙂
Aby odnowić czarne plastiki w aucie, uruchom opalarkę na pierwszym biegu, kluczem do poprawnej renowacji jest wyczucie kiedy plastik zaczyna ciemnieć. Nigdy nie grzej długo jednego miejsca, tylko przesuwaj powoli opalarkę na boki, gdy plastik stanie się ciemniejszy to już nie grzej tego miejsca.
Renowacja opalarką – na co uważać?
Uważaj, żeby nie przegrzać materiału, poznasz to po świecącej się powierzchni i zanikającej strukturze, po bardzo mocnym nagrzaniu mogą być też widoczne bąbelki powietrza na powierzchni plastików. Wtedy jest już za późno i element nadaje się tylko do wymiany.
Nie mam fotki przegrzanego plastiku, żeby to pokazać 🙁
Uważaj jeszcze na elementy w pobliżu w szczególności na lakier i uszczelki. Uszczelki po przegrzaniu będą się kurczyć, a lakier może się odparzyć od powierzchni!
Alternatywa? Malowanie plastików na aucie lakierem strukturalnym
Polecam konkretny preparat Boll – Lakier do zderzaków plastikowych, jest to lakier strukturalny, który super trzyma się powierzchni, jest odporny na zarysowania i faktycznie dobrze znosi próbę czasu.
Preparat wygląda dokładnie tak:
Uwaga! Jest dostępnych na rynku kilka lakierów Boll’a, ale tylko ten ze zdjęcia (z grafiką passata) jest tym właściwym, kosztuje ok 19 zł i ma kod EAN: 5907588430005
W osobnym wpisie pokażę jak można odnowić nim plastiki wewnętrzne, żeby wyglądały jak nowe z salonu.
Jak normalnie produktów Boll’a nie lubię to ten faktycznie jest dobry.
Bardzo dobry sposob na wyblakle plastiki! Wykorzystałem go gdy konieczna była regeneracja zderzaków plastikowych w moim Audi.
Passat 😁 raczej Audi 🙂
no to odwieczny problem wszystkich motomaniaków – jak i czym odnowić plastiki w aucie. ten sposób faktycznie działa, dziękówa!
Najlepszy i najszybszy do renowacji plastyków jest car solution