Wypożyczalnia Gokartów Tor Poznań – opinia
Z gokartami na Torze Poznań jest trochę tak jak z najładniejszą dziewczyną w liceum, podrywałeś ją 2 lata i po upragnionym seksie jesteś rozczarowany, a Twe życie traci resztki sensu xD
Od kiedy zaczęła się moja przygoda z kartingiem cały czas marzyłem żeby móc ścigać się na Torze Poznań. Jak się okazuje niektórych marzeń nie powinniśmy realizować, zamiast tego lepiej żyć w nieświadomości.
Krótka historia Toru Poznań
Pomysł budowy powstał w 1974 roku, a tor powstawał w latach 1975 – 1977 przy współpracy Automobilklubu Wielkopolskiego i Fabryki Samochodów Rolniczych “POLMO”. Dyrektor POLMO był prezesem Automobilklubu i miały być tu testowane produkowane w fabryce auta marki Tarpan.
Tor został wybudowany na byłym poligonie wojskowym, jako podłoże wykorzystano nieużywane drogi startowe lotnisk ławica. Tor motocyklowo samochodowy otwarto w 1977 roku, a nitkę kartingową dopiero w październiku 1980.
Tor Poznań jako jedyny w Polsce posiada homologację międzynarodową FIA i europejską UEM. Dzięki temu organizowane są tu imprezy na światowym szczeblu. Wyścigi i rajdy zarówno samochodowe jak i motocyklowe.
Dane techniczne toru kartingowego
Tor jest na świeżym powietrzu, nawierzchnia asfaltowa, zakręty posiadają krawężniki i tarki. Wszystko bardzo profesjonalne. Tor kartingowy ma długość 1480 metrów i szerokość 12 metrów. Pikanterii dodaje fakt, że połowa trasy kartingowej biegnie nitką toru głównego zakrętami znanymi jako Kukurydza i Trybuny.
Niestety…. część toru udostępniona dla wypożyczalni jest oznaczona na grafice kolorem pomarańczowym, wg map Google ma ok. 435 metrów długości w jedną stronę to daje ok 870 metrów długości całkowitej.
Przejazd gokartem po torze Poznań:
Atrakcyjność toru – zabawa
KURNA! TO TOR POZNAŃ!!! Jedyny w Polsce profesjonalny tor z homologacją FIA. To musi zapowiadać super zabawę!
Szkoda, że nie dla gokartów… Tor ze względu na swoją szerokość i zapewne umowę najmu wypożyczalni z automobilklubem został przedzielony plastikowymi bandami na pół co doskonale widać na powyższym filmie. Na skrajach wykonano psudozatoczki gdzie trzeba wykonać nawrót 180 st.
Tor Poznań jest świetny dla aut i motocykli, ale dla gokartów nie ukrywajmy jest zbyt wielki. Nawet część kartingowa jest całkiem szeroka i z tego powodu nudna, bo niestety kart o mocy 6,5 KM nie pojedzie szybciej niż 70-75 km/h, a to odbiera całą frajdę. Myślę, że przy prędkościach rzędu 110 – 120 km/h zabawa byłaby przednia pod warunkiem udostępnienia nitki głównej toru, tak aby przejazd obejmował całe kartingowe okrążenie jak na ROTAX’ie.
Jazda gokartami z wypożyczalni po wyznaczonej trasie jest zwyczajnie nuuudnaaa. Można potrenować co najwyżej pokonywanie długich łuków drogi i nawrotów.
Pomiar czasu
Gokarty są wyposażone w podstawową aparaturę do mierzenia czasu. Nie wiem jednak dlaczego, ale nigdy nie udało mi się jej uruchomić. Zresztą czy ma sens mierzenie czasu na tak prostym torze?
Tak naprawdę czas przejazdu zależy od dwóch czynników:
1. Prędkość maksymalna gokarta
2. Umiejętność zawracania w skrajnych punktach wyznaczonej trasy
Sprzęt
Gokarty są chyba z demobilu. To naprawdę stary sprzęt i bardzo surowy, silnik i wydech są odkryte, a dookoła jest tylko minimalistyczna zabudowa. To sprawia, że jadąc po torze odczuwasz super klimat. Czujesz się jak profesjonalny driver na zawodach. Po 10 minutowej sesji wydech świeci na czerwono i na pewno nie będzie Ci zimno 🙂
Gokarty przeszły solidny remont przed sezonem 2019, zostały lepiej zabezpieczone i wyregulowane. Za to należy się łapa w górę! Widać, że firma z roku na rok rozwija się.
Cennik (wrzesień 2019)
Sesje 10 minutowe:
– 35 zł gokartem dziecięcy 4,5 KM
– 35 zł gokart 6,5 KM
– 50 zł gokart 11 KM
GRAND PRIX składające się z 3 sesji 10 minutowych (trening, kwalifikacje, wyścig) w cenie 160 zł za osobę.
Opłaty dodatkowe:
– 10 zł za kominiarkę, jeśli nie masz własnej
– 5 zł za kartę kierowcy, nieobowiązkowe
Moja opinia?
Tor Poznań jest super, ale wypożyczalnia gokartów jest jak Delorean. Marzysz o nim od czasu Powrotu do przyszłości, ale dla swojego dobra trzymaj się od niego z daleka. Obsługa jest super, ludzie z pasją do motorsportu. Ceny bardzo dobre. Gokarty z minimalną dbałością o bezpieczeństwo, czerwony wydech, gorączka silnika to wszystko ma swój klimat, który rujnuje umowa najemcy z Automobilklubem. Udostępniona dla wypożyczalni część toru kartingowego jest zwyczajnie nudna.
Czego oczekiwałbym od tej wypożyczalni? Jazdy gokartem 12-konnym kartem po całej nitce toru kartingowego razem z kukurydzą i trybunami!
Tor Poznań to magiczne miejsce, ale wypożyczalnia gokartów jest tam kiepska. Może nawet nie tyle obsługa i wypożyczalnia same w sobie, ale wydzielona część toru po której można przejechać się.
Gokarty Tor Poznań? – Nie, Ja podziękuję
Właśnie ta trasa jest bez sensu, jedziesz w jedną stronę, potem w drugą zawracasz na skraju zamiast zrobić pełne kółko. Jeśli faktycznie jest tak jak piszesz to mam nadzieję, że AW ugnie się i udostępni im cały tor kartingowy.
dżizas, dobra ta recenzja! rozumiem, że poprowadzisz teraz cała taką serię 🙂 na drugi ogień mógłbyś wsiąść poznański E1, ciekawi mnie twoja opinia na ich temat, a daleko nie masz do nich.