Co to jest bezpośredni wtrysk paliwa?
Bezpośredni wtrysk paliwa to rodzaj układu dostarczania paliwa do silnika, w którym paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania.
System bezpośredniego wtrysku został po raz pierwszy opracowany w Niemczech przez Hansa Scherenberga i Manfreda Manna w 1967 roku, ale został wprowadzony do produkcji dopiero w 1987 roku z silnikiem wysokoprężnym Mercedes-Benz OM617.
Jakie są zalety bezpośredniego wtrysku paliwa?
System bezpośredniego wtrysku jest bardziej wydajnym i czystszym sposobem spalania paliwa, ponieważ zmniejsza ilość niespalonych węglowodorów i tlenku węgla w spalinach, który jest emitowany z rury wydechowej. Wtrysk bezpośredni poprawia również osiągi silnika i czas reakcji, co przypisuje się zmniejszeniu strat.
Główne zalety bezpośredniego wtrysku paliwa to:
- Lepsza reakcja silnika i zmniejszona emisja
- Zredukowana ilość sadzy i cząstek stałych
- Wyższa maksymalna moc wyjściowa silnika
- Zwiększona wydajność
Jakie są wady bezpośredniego wtrysku paliwa?
Bezpośredni wtrysk paliwa ma wiele zalet, ale ma też pewne wady. Wtrysk paliwa to świetny sposób na zmniejszenie emisji, ale może być kosztowny i trudny w demontażu i serwisie.